Nyheter

Nu har det blivit dags för storstädning i våra tre hus. Det är första gången som detta ska genomföras med vår nya leverantör Städhuset AB. Storstädningen sker i två etapper.

Etapp 1: storstädning på Skulptörvägen 16, 18 och 20. Storstädningen startar tisdag 31/10 och avslutas torsdag 2/11. Även föreningslokalen och tvättstugorna kommer att storstädas.

Etapp 2: Golvvård, det vill säga polering av stengolven på alla våningsplan. Denna etapp startar fredagen den 3/11 och avslutas tisdag 7/11.

 

Vi återkommer omgående om det sker ändringar. Vid eventuella frågor, kontakta styrelsen på:

 

Med vänliga hälsningar,
Styrelsen

Styrelsen bjuder in till öppet möte för medlemmarna i Kvarnparken. Under mötet ger vi en lägesrapport ifråga om föreningens ekonomi, samt avslutade, pågående och planerade projekt. Anmäl er via styrelsemailen, så att vi har koll på hur många vi blir i föreningslokalen.

Dag: tisdag 17/10
Tid: kl. 19:00 – 20:00
Plats: Föreningslokalen i hus 18

Anmälning sker via

 

Med vänliga hälsningar,
Styrelsen

 Nu går det att anmäla sig till den gemensamma korvgrillningen på söndag 8/10, kl. 13-15, på gräsmattan
mellan hus 18 och 20. Man anmäler sig genom att fylla i listan i respektive port (bredvid skärmen). Då vet vi hur många som kommer och ifall någon behöver specialkost.

Container för grovsopor
En container för grovsopor har beställts till kommande helg. Den tar alla typer av sopor, så passa på att gå igenom källare, vind och förråd!

Öppet möte
Tisdagen den 17 oktober kommer styrelsen att hålla ett öppet möte. Mer information kommer inom kort.


Med vänliga hälsningar,
Styrelsen

1-Höstkorv_container_öppet möte_2023-10-03.pdf

 

 

Det ligger en skrivare och en flaska med brandfarlig lampolja (med varningstriangel på) i den blå soptunnan i soprummet i hus 16. Skrivaren kan man sortera i kärlet för småelektronik som finns i hus 20.
Flaskan med lampolja måste avlägsnas från soprummet omedelbart och lämnas in på en återvinningscentral. Det är brandfarligt material. Oljan är lättantändlig.

Den eller de som har kastat dessa sopor ombedes ta hand om detta snarast.

 

Styrelsen

 

 

 

 

 

 

Stort tack alla för gott samarbete i samband med rengöring av de bruna sopkärlen! Förra veckan tvättades alltså kärlen i våra soprum av vår städfirma. Mängden flugor och dålig lukt har minskat drastiskt som en följd av det.

Vi kommer framåt att låta rengöra kärlen mer regelbundet. Nu kan alla återgå till att sortera sitt matavfall som tidigare!

 

Hälsningar från Styrelsen