Nyheter

Det pågår mycket arbete inför årsstämman och den ljusare och snart också varmare årstiden. Styrelsen är i färd med att upphandla en ny leverantör av mark- och parktjänster. Så snart avtalet är påskrivet skickas det ut information om den nya leverantören. 

Till dess vill styrelsen tacka alla som har bidragit med snöskottning och halkbekämpning under den synnerligen vintriga vinter vi har haft! Det har varit ett fint samarbete grannar emellan 

En tråkig nyhet som behöver informeras om är att företaget Revente som var redo att byta ut plasttaken i lägenheterna högst upp i våra hus har fått problem med försenade leveranser och behöver skjuta på arbetet till augusti. Vi fick denna nyhet så sent som igår. Styrelsen hör av sig till berörda medlemmar direkt.   

Glad Påsk!

Styrelsen

 

Ett extra kodbyte kommer att äga rum denna vecka. Åtgärden görs för att obehöriga personer påträffats inne på föreningens områden vid ett par tillfällen under de senaste veckorna. Vi behöver alla hjälpas åt att hålla uppsikt, inte sprida portkoden eller släppa in okända utan att fråga vem de ska till. Den som noterar eventuella avvikelser uppmanas att ringa till polisen.

Vänligen,
Styrelsen

 

Onsdagen den 24/4 arrangeras föreningens ordinarie årsstämma. Vi återkommer med detaljerad information om tid och plats. Motioner till stämman skickas in till styrelsemailen eller läggs i styrelsens brevlåda senast 15/2.

 

Vänligen,
Styrelsen

 

 

 

 

 

God fortsättning på det nya året! Styrelsen inleder 2024 bl.a. med att inventera nyckelbeståndet i föreningen. Det handlar om nyckelbrickor, nycklar till tillhållarlås, ytterdörren och porten, samt förråd och tvättstuga. Fjärrkontroll till garaget ingår också i inventeringen. Styrelsen genomför samma inventering hos våra olika leverantörer för att få en överblick.

Vi ber därför alla medlemmar att vänligen fylla i information om nyckelbeståndet i det egna hushållet via det formulär som har delats ut i brevlådan. Fyll i och lägg lappen i styrelsens brevlåda i hus 20 alt. maila informationen till 
 senat 30 januari 2024.   

 

Vänligen,
Styrelsen

 

 

 

 

Kylan och snön har bitit sig fast så här i början av januari och många hjälps åt på ett fantastiskt sätt med att skotta och hålla undan snön. Vi håller fortfarande på att sätta rutinerna med vår nya leverantör av snöskottning och halkbekämpning. Med många personer involverade kan det lätt bli så att snöskyfflar och annat ställs på nya ställen efter användning (hus 20). Om ni ser redskap som står på konstiga ställen, hör av er till styrelsen! 

Vi har samtidigt fått information om att vissa saker har försvunnit, alltså inte bara ställts på nya ställen. Det gäller både saker som boende har ställt utanför den egna dörren (hus 18) och städmaterial och skor (hus 16) som tillhör vår leverantör av städning.

Med den här informationen vill vi be alla om fortsatt tålamod, om att ställa tillbaka redskap där det stod alt. kontakta styrelsen, men också om extra uppmärksamhet ifråga om egna saker och obehöriga personer i våra hus.

Vänligen,
Styrelsen