Det utlovade bytet av portkod dröjer ett par veckor och beräknas äga rum i slutet av november. Vi beklagar att information om detta kommer sent. Den vanliga portkoden gäller alltså tills vidare.
Styrelsen
Det utlovade bytet av portkod dröjer ett par veckor och beräknas äga rum i slutet av november. Vi beklagar att information om detta kommer sent. Den vanliga portkoden gäller alltså tills vidare.
Styrelsen
2022-11-02
Valberedningsarbetet är i gång. Valberedningen består detta år av Lena Möller Sundström, Lasse Sundström och Tommy Brandin som bor på Skulptörvägen 20. Vi skickar ut denna information beroende på att det är allt för få medlemmar som idag jobbar för vår gemensamma förening. Vi är i stort behov av att fler personer engagerar sig i vår boendemiljö. Det behövs nya ledamöter till styrelsearbetet och dessutom personer till andra arbetsuppgifter.
Det ligger i allas ansvar och intresse att förvalta vårt eget boende. Att sitta med i en styrelse är utvecklande, lärorikt och är en bra erfarenhet. Hjälps vi åt blir inte arbetsbördan så tung.
Vi kommer att knacka dörr och besöka alla medlemmar under tiden 14-24 november mellan cirka kl. 17:00-20:00. Vi vill skapa en första kontakt och ta reda på intresset och motivationen för att delta i föreningens arbete.
Vi kommer i början av nästa år ha en utbildning för alla intresserande i styrelsearbete, som bl. a fokuserar på vad det innebär att sitta i en styrelse, relevant juridik, föreningsekonomi, tidsåtgång för uppdraget och annat praktiskt arbete.
Arbetet i styrelsen är ett teamarbete och är arvoderat.
Om vi inte får kontakt med dig vid dörrknackningen. Hör av dig eller maila till Lena, mobil 0739-524454, , Lasse, , Tommy, mobil 070-7132040 , så berättar vi mer om vad arbetet innebär.
Vi ses!
Lena, Lasse och Tommy
Valberednings arbete 2022- 2023.pdf
Vi vill påminna om att det går att boka föreningslokalen under julhelgen. Intresseanmälan görs med start i slutet av oktober och fram till sista november. Om det har kommit in flera anmälningar blir det lottning.
Föreningslokalen kommer också att vara öppen för medlemmar under nyårsafton för att skåla in det nya året. Intresseanmälan krävs.
Hälsar styrelsen
Testperiod över
Vår tre månader långa testperiod med att begränsa användning av portkoden och öka användningen av nyckelbrickorna är över. Utifrån inkomna synpunkter behålls det yttre skalskyddet, men koden från garaget in till husen återinförs med start 1 november.
Lackning av portarna
Lackning av de två portarna i våra tre hus har genomförts. Vid besiktning framkom synpunkter som ledde till att arbetet fick göras om. I nuläget har porten i hus 18 slipats och lackats på nytt. Portarna i hus 16 och 20 kommer att genomgå samma åtgärd i vår, då temperaturen är mer gynnsam för detta.
Trädfällning
Offerter håller på att tas in för att ta ner ett antal träd på föreningens grönområden. Arbetet kommer att göras i november. Mer information kommer inom kort.
Ny portkod
Fredagen den 11 november kommer vi att få ny portkod. Den nya koden kommer att läggas i allas postfack en vecka innan (4 november).
Nytt elavtal
Föreningens elavtal löper ut den 31 oktober, och ett nytt avtal har tecknats. På grund av att energisituationen just nu är ansträngd är priset högre. Avtalet är därför tecknat för endast ett år, då vi hoppas på att priser snart sjunker igen. Tyvärr innebär detta ökade elpriser under kommande år, något som säkert också kommer vara fallet för flertalet medlemmars hushållsel.
För att spara energi och därmed hålla kostnader nere kan vi hjälpas åt. Många bra tips finns att få på exempelvis https://www.energimyndigheten.se/varje-kilowattimme-raknas/.
Vår uppvärmning görs med fjärrvärme, men uppvärmning är en mycket stor kostnadspost för föreningen så besparing där är ändå positivt. Torkskåp, tvätt- och diskmaskiner, varmvatten och motorvärmare är exempel på saker som förbrukar el.
Styrelsen behöver utökas
Med anledning av flytt och hög arbetsbelastning behöver styrelsen utökas med fler engagerade krafter. Valberedningen kommer att påbörja ett arbete med det inom kort.
Vänligen,
Styrelsen
Den 9 oktober grillade vi korv på gräsmattan mellan hus 18 och 20. Uppslutningen var god och spridningen mellan åldrarna stor. Initiativet vad väldigt uppskattat och får nog betraktas som en ny tradition i föreningen: HÖSTKORVEN! Klicka på den bifogade filen så kan ni se några fina bilder.
Styrelsen